Boże Narodzenie – jak przygotować sklep internetowy na zwiększoną sprzedaż?

Okres przedświąteczny to czas wzmożonego ruchu w sklepach internetowych. Jak skutecznie zachęcić klienta do złożenia zamówienia? Jak wyróżnić swoje towary w gąszczu konkurencyjnych ofert? Sporządziliśmy listę wskazówek, dzięki którym przygotujesz swój sklep internetowy na święta i zwiększysz swój zysk.

Prezenty

Wyciągnij wnioski z poprzedniego roku – wyeksponuj najpopularniejsze produkty

W każdym sklepie internetowym można wskazać grupę produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów. Przeanalizuj sprzedaż z ostatnich miesięcy, by wybrać towary najchętniej wkładane przez klientów do koszyka, a następnie wyeksponuj je – stwórz zestawienie najpopularniejszych produktów na prezent. Jeżeli umieścisz je na stronie głównej swojego sklepu, użytkownicy z pewnością się z nim zapoznają. Inną możliwością jest stworzenie dodatkowej zakładki, np. „Świąteczne prezenty”, w której umieścisz listę swoich propozycji.

Jakich produktów klienci najczęściej poszukują dla swoich bliskich? Z raportu „Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek” przygotowanego przez Deloitte wynika, że w 2018 r. były to kosmetyki i perfumy, biżuteria i zegarki, książki, słodycze i gry. Masz te produkty w swojej ofercie? Spraw, by Twoi klienci je zauważyli!

Nawiąż współpracę z brokerem kurierskim – zaoferuj dostawę również za granicę

Według danych Stowarzyszenia Wspólnota Polska poza Polską przebywa ok. 21 mln Polaków. Rodziny mające za granicą bliskich często uwzględniają ich na liście do obdarowania – odpowiednio wcześnie wysyłają im upominki. Jak wykorzystać ten fakt, by zwiększyć liczbę zamówień w sklepie internetowym? Wystarczy, że zaoferujesz wysyłkę towarów za granicę. O tej opcji zapomina wielu właścicieli e-sklepów, ograniczając sobie tym samym pole działania.

Proponując klientom wysyłkę towarów do Niemiec, Belgii, Dani, Holandii czy Wielkiej Brytanii, możesz zyskać nowych, stałych klientów, którzy właśnie w Twoim e-sklepie będą zamawiać towary z myślą o bliskich przebywających za granicą. By zapewnić przesyłki w atrakcyjnych cenach, nawiąż współpracę z brokerem kurierskim – dzięki temu nie będziesz musiał negocjować cen z każdą firmą kurierską z osobna. Nie zapomnij przy tym o opcji śledzenia przesyłek – upewnij się, że broker kurierski pozwoli zarówno Tobie, jak i Twoim klientom monitorować stan realizacji zamówienia.

Sprzedawaj swoje produkty na międzynarodowych platformach sprzedażowych

Zarówno pozycjonowanie sklepu internetowego, jak i budowa bazy lojalnych klientów to zajęcia czasochłonne. Jak zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym? Dobrym pomysłem jest współpraca z platformami sprzedażowymi, np. Amazon czy eBay. Po podpisaniu umowy z brokerem kurierskim nie będziesz musiał ograniczać się do obsługi klientów wyłącznie z Polski – swoją działalność rozszerzysz na całą Europę.

Jeżeli chcesz skorzystać z potencjału platform sprzedażowych, zwróć uwagę, czy współpracujący z Twoim sklepem broker kurierski przygotował odpowiednią integrację. Dzięki niej zaoszczędzisz zarówno pieniądze, jak i czas – nie będziesz musiał ręcznie przeklejać danych klientów. W ten sposób wyeliminujesz pomyłki, których – w okresie wzmożonego ruchu – mogłoby być naprawdę wiele. Dodatkowo wysyłka paczek będzie odbywać się sprawnie.

Zadbaj o zaopatrzenie magazynu – upewnij się, że nie zabraknie Ci towaru

Jednym z podstawowych błędów, które można popełnić, przygotowując sklep na święta, jest pominięcie kwestii zaopatrzenia magazynu. Jak mądrze zadbać o stany magazynowe? Naturalnym jest, że niektóre produkty są bardziej popularne niż inne. Nie zawsze jednak można przewidzieć, które towary będą cieszyły się największym zainteresowaniem wśród konsumentów. Co w takiej sytuacji?

Podstawową sprawą jest to, byś na bieżąco kontrolował stan produktów w magazynie. Pomocne są w tym różne systemy ERP. Zaniedbując tę płaszczyznę prowadzonej działalności, możesz zrazić do siebie klientów. Wyobraź sobie reakcję klienta, który – po zamówieniu długo poszukiwanego prezentu – dowiaduje się, że nie ma go w magazynie Twojego e-sklepu. Taka sytuacja jest niedopuszczalna – to prosty sposób, by stracić stałego klienta i dobrą opinię.

Paczki

Sprawna i szybka wysyłka – spraw, by towar dotarł do klientów na czas

W okresie przedświątecznym nie tylko w sklepach jest więcej pracy – oblężenie przeżywają również firmy kurierskie. Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoi klienci otrzymali zamówione produkty w terminie, nawiąż współpracę z brokerem kurierskim.

Współpracując z brokerem, uniezależniasz się od godzin pracy kurierów. Taka współpraca to również duże ułatwienie od strony formalne. Wszystko znajdziesz w jednym miejscu – nie będziesz musiał kontrolować rozliczeń nadanych przesyłek w różnych systemach i na różnych stronach internetowych. W ten sposób zyskasz dodatkowy czas, który będziesz mógł wykorzystać na rozwój i promocję swojego e-sklepu.

Gdzie można wysłać tanie przesyłki zagraniczne? Z EuroPaczką to łatwe!