Czy za pośrednictwem firmy Europaczka mogę wysłać pojedynczą paczkę, np. do rodziny w Niemczech?

Tak, obsługujemy Klientów indywidualnych z całego kraju. Aby nadać paczkę do Niemiec lub innego państwa, należy złożyć zlecenie online dla Klientów indywidualnych na naszej strony internetowej, a następnie umieścić numer referencyjny na przygotowanej przesyłce. Gotową paczkę należy dostarczyć do siedziby firmy Europaczka. Można to zrobić na kilka sposobów: osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

Jakie są maksymalne gabaryty paczki wysyłanej za granicę?

Maksymalne wymiary paczki, jaką można wysłać za pośrednictwem firmy Europaczka, to 120 x 60 x 60 cm. Maksymalna waga przesyłki to 30 kg.

Sprzedaję za pośrednictwem sklepu internetowego, platformy Ebay / Allegro towary klientom z zagranicy. Codziennie mam do wysłania od kilku do kilkunastu małych paczek. Czy mogę wysyłać przygotowane przesyłki do firmy Europaczka w kartonie zbiorczym?

Tak. Istnieje możliwość przesłania paczek w kartonie zbiorczym i tym samym obniżenia jednostkowego kosztu dostarczenia przesyłek. Klienci, którzy chcą skorzystać z tej opcji, powinni umieścić paczki oznaczone numerami referencyjnymi do jednego, dużego kartonu. Na kartonie należy umieścić napis „zbiorczy”.

Jestem klientem indywidualnym. Czy wysyłając przesyłkę za pośrednictwem firmy Europaczka, mogę liczyć, że paczka zostanie odebrana przez pracownika firmy z podanego przeze mnie adresu?

Nie. Paczki odbieramy wyłącznie od stałych, masowych nadawców. Klienci indywidualni i firmy nadające w skali miesiąca niewielką liczbę paczek, mogą dostarczyć przesyłki do naszej siedziby osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

Jaki jest termin dostarczenia nadanej paczki?

Termin dostarczenia paczki pod wskazany przez Klienta adres uzależniony jest od kraju docelowego. W przypadku paczki do Niemiec realizacja zajmuje najczęściej 24 godziny, licząc od momentu opuszczenia sortowni firmy Europaczka. Paczki nadane do pozostałych krajów Unii Europejskiej są dostarczane w terminie od 2 do 7 dni roboczych.

Czy mogą śledzić nadaną w firmie Europaczka przesyłkę zagraniczną?

Tak, każdy Klient może na bieżąco monitorować status przesyłki międzynarodowej. Można to zrobić na trzy sposoby: logując się do Portalu Wysyłkowego firmy Europaczka, kontaktując się telefonicznie lub mailowo z pracownikami firmy Europaczka oraz sprawdzając po numerze przesyłki bezpośrednio na stronie operatora.

W jakich godzinach kurier dostarczy przesyłkę odbiorcy?

Większość paczek kurierzy rozwożą w godzinach od 8:00 do 18:00 czasu lokalnego. W wyjątkowych, rzadkich przypadkach możliwe jest dostarczenie paczki poza tym godzinami.

Czy mogą liczyć na korzystniejszą ofertę, wysyłając więcej paczek, np. do Niemiec?

Tak, Klienci masowi mogą skorzystać ze specjalnej oferty. Im więcej przesyłek Klient nada w stosowanym przez nas dwutygodniowym okresie rozliczeniowym, na tym lepszą jednostkową cenę paczki może liczyć. Jesteśmy też otwarci na negocjacje i przygotowanie indywidualnej propozycji.

Przesyłki zagraniczne – najczęściej zadawane pytania

Poniżej znajdują się pytania i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które mogą pojawić w momencie składania zamówienia. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami. Mogą się one okazać przydatne, jeśli jakaś kwestia okaże się niejasna. Jeżeli w dalszym ciągu jest coś, czego nie wiesz, nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie, skontaktuj się z nami – pomożemy.

Jakie są maksymalne gabaryty paczki wysyłanej za granicę?

Maksymalne wymiary paczki międzynarodowej, jaką można nadać za pośrednictwem firmy Europaczka.pl, nie powinny być większe niż 120 x 60 x 60 cm. Natomiast maksymalna dopuszczalna waga paczki nie powinna być wyższa niż 30 kg. Przesyłka powinna być zapakowana w czysty, mocny karton, odpowiednio dopasowany do zawartości. Karton należy skleić za pomocą taśmy. Wolne przestrzenie wewnątrz należy wypełnić (np. wiórami styropianowymi). Jeżeli maksymalne gabaryty paczki zostaną przekroczone, przesyłka będzie uznana za paczkę niestandardową.

Jestem klientem indywidualnym. Czy wysyłając przesyłkę za pośrednictwem firmy Europaczka, mogę liczyć, że paczka zostanie odebrana przez pracownika firmy z podanego przeze mnie adresu?

Taką możliwość oferujemy wyłącznie naszym stałym, masowym Klientom, którzy miesięcznie nadają bardzo dużą ilość paczek. Klienci indywidualni i firmy, które w skali miesiąca nadają niewielką liczbę przesyłek, mogą dostarczyć je nam osobiście, korzystając z operatora pocztowego lub dowolnej firmy kurierskiej.

Jaki jest termin dostarczenia nadanej paczki?

Termin dostarczenia paczki pod wskazany przez Klienta adres uzależniony jest od kraju docelowego. W przypadku paczki do Niemiec realizacja zajmuje najczęściej 24 godziny, licząc od momentu opuszczenia sortowni firmy Europaczka (należy uwzględnić także czas dostarczenia paczki do naszej siedziby, korzystając z usług operatora pocztowego lub firmy kurierskiej). Paczki nadane do pozostałych krajów Unii Europejskiej są dostarczane najczęściej w terminie od 2 do 7 dni roboczych.

Czy mogą śledzić nadaną w firmie Europaczka przesyłkę zagraniczną?

Tak, każdy Klient może na bieżąco monitorować status przesyłki międzynarodowej. Można to zrobić na trzy sposoby: logując się do Portalu Wysyłkowego firmy Europaczka, kontaktując się telefonicznie lub mailowo z pracownikami firmy Europaczka oraz sprawdzając po numerze przesyłki bezpośrednio na stronie operatora. Dodatkowo oprócz śledzenia dysponujemy systemem powiadomień o kolejnych etapach realizacji zlecenia.

W jakich godzinach kurier dostarczy przesyłkę odbiorcy?

Wszystko zależy od czasu pracy kurierów w poszczególnych krajach. Większość paczek doręczana jest w godzinach od 8:00 do 18:00 czasu lokalnego od poniedziałku do piątku (czasami w soboty, w zależności od państwa docelowego). Tylko w wyjątkowych i rzadkich przypadkach możliwe jest dostarczenie przesyłki w innych godzinach lub w dniach wolnych.

Czy mogą liczyć na korzystniejszą ofertę, wysyłając więcej paczek, np. do Niemiec?

Tak, wysyłając więcej paczek, jest się tzw. Klientem masowym. Klienci masowi mogą skorzystać ze specjalnej oferty. Im więcej przesyłek Klient nada w stosowanym przez nas dwutygodniowym okresie rozliczeniowym, tym może liczyć na lepszą jednostkową cenę paczki. Ponadto jesteśmy także otwarci na wszelkie negocjacje i przygotowanie indywidualnej propozycji. Zapraszamy do kontaktu.